Lead to pojęcie, które jest obecne już od długiego czasu w branży marketingowej. W dużym skrócie pod tym pojęciem kryje się osoba, której chcemy coś sprzedać. Generowanie leadów to innymi słowy cały proces sprzedażowy – od zainteresowania potencjalnego klienta naszym produktem, przez przedstawienie mu bardziej szczegółowych informacji na jego temat, zebranie danych o kliencie (takich jak dane personalne, ale nawet behawioralne – przyzwyczajenia i charakter osoby, której możemy coś sprzedać są bardzo cenną informacją) po końcowe sfinalizowanie transakcji, czyli samą sprzedaż.

Celem który przyświeca czynności jaką jest generowanie leadów to chęć przyciągnięcia na naszą stronę internetową już spersonalizowanego klienta pod kątem produktów oferowanych przez nas. Nie jest więc to przypadkowa osoba, która doklikała się do naszej strony branżowej przez przypadek, lecz klient o wysokim prawdopodobieństwie zostawienia swoich pieniędzy u nas. Takiej personalizacji służą właśnie etapy generowania leadów. Jeśli będziemy znali wiek, zawód czy podobne informacje, łatwiej będzie nam zaproponować rzecz, na którą jest zapotrzebowanie.