Chcąc dobrze zorganizować wydarzenie, jakim jest impreza integracyjna, musimy zdać sobie sprawę z trudności tego przedsięwzięcia i mieć świadomość, że prawdopodobnie sami temu zadaniu nie podołamy, szczególnie jeśli nasze doświadczenie w tej materii jest żadne lub mierne. Imprezy dla firm to niełatwy orzech do zgryzienia z perspektywy organizacyjnej i każdy kto chociaż raz próbował coś podobnego zrobić może te słowa potwierdzić. lista spraw koniecznych do załatwienia aby impreza firmowa się udała jest tak długa, że od samego patrzenia na nią można dostać oczopląsu.

Dopóki event taki ma się odbyć w dużym mieście, jak Warszawa czy Wrocław, sprawa jest relatywnie prosta – nasze zadanie ograniczać się będzie przy dobrych wiatrach jedynie do przejrzenia ofert agencji i firm zajmujących się od lat organizowaniem takich spotkań i wybrania tej, która najbardziej nam pasuje. Kryteria wyboru są przeróżne, najczęściej jednak – jak w wielu innych przypadkach – decyduje najczęściej cena, miejsce, w którym chcielibyśmy aby nasza impreza integracyjna się odbyła, jej termin oraz same oceny firmy eventowej.