Magia wszystkich reklam i sprzedaży produktów polega na tym, że producenci próbują oczarować klienta wyglądem towaru, aby konsument nabył nawet taką rzecz, która w rzeczywistości nie jest mu do niczego potrzebna. Chodzi o to, aby zwiększyć sprzedaż, a co za tym idzie również zysk.

Magia opakowania.

Pomyśl ile razy zdarzyło Ci się wyjść ze sklepu z towarem, który nie był na liście zakupów? Takie sytuacje mają miejsce codziennie, albowiem w każdej firmie pracuje sztab marketingowców, który ma za zadanie przykucie uwagi klienta, aby podczas zwykłego, krótkiego wyjścia do sklepu sięgnął po produkt danego producenta. Kolorowe opakowania, chwytliwe napisy czy ciekawy kształt pudełka to tylko część zabiegów marketingowych, które mają oddziaływać na psychikę klienta. Oprócz tego w sklepie stacjonarnym można produkt dotknąć, powąchać, czy jak w przypadku ubrań po prostu przymierzyć.

Sprzedaż w internecie. Trudniejsza niż stacjonarnie?

Zakupy online stają się coraz popularniejsze, ale wybicie się na rynku pośród innych sklepów z danej branży w internecie wcale nie jest łatwe. Niestety w przypadku sprzedawania towarów zdalnie nie można przyciągnąć czy zachęcić klienta innym bodźcem niż ten wizualny, dlatego wszyscy liczący się sprzedawcy muszą zadbać o jak najlepsze zdjęcia swoich produktów. W internecie praktycznie niemożliwe stało się sprzedawanie rzeczy bez fotografii, albo ze zdjęciami kiepskiej jakości. Chodzi tu zarówno o ubrania, ale rzecz dotyczy również mieszkań czy samochodów. W związku z tym w rozkwicie jest obecnie fotografia produktowa. Osoby, które potrafią wykonać dobre fotografie są cenione i zatrudniane przez największe firm, albowiem wszyscy chcą, aby ich produkt sprzedawał się w jak największej ilości egzemplarzy, a bez pięknych fotografii jest to niemożliwe.

Jak zrobić ładne zdjęcie produktu?

Wielu właścicieli niewielkich sklepów internetowych nie stać na usługi profesjonalnych fotografów, dlatego sami wykonują zdjęcia produktów. Czy istnieje magiczny sposób, aby bez specjalnego sprzętu dobrze pokazać towar tak, aby klient nie mógł się mu oprzeć, mimo że nie jest w stanie go dotknąć czy powąchać? Najważniejsze jest światło! Zdjęcia najlepiej robić przy świetle naturalnym, ale jeśli nie ma się w domu idealnego miejsca to warto zakupić specjalny namiot, który pozwoli stworzyć sztuczne oświetlenie. Koszt takiego sprzętu to tylko kilkadziesiąt złotych, a same zdjęcia można robić zwykłym aparatem w smartfonie. Większość inteligentnych telefonów świetnie nadaje się do tworzenia fotografii i są one wystarczającej jakości, aby można byłoby opublikować je w internecie i dzięki nim przykuć uwagę klientów.

Wcale nie trzeba od razu wynajmować sztabu profesjonalistów, aby móc ciekawie zaprezentować własne produkty. W biznesie należy wykazać się mądrością, ale również sprytem, więc jeśli na początku interes nie przynosi oszałamiających zysków to możesz samodzielnie zainteresować się czym jest fotografia produktowa i zaoszczędzić na profesjonalnym robieniu zdjęć.