Auta służbowe używane są nie tylko do przemieszczania się, ale także do kształtowania wizerunku firmy i zwiększania jej rozpoznawalności. Reklamy znajdujące się na karoserii dostrzegane są zarówno przez przechodniów, jak i innych kierowców. Istnieje więc duża szansa, że zobaczą je potencjalni klienci. Czy taka forma marketingu jest opłacalna? Dowiedz się, jak samochody służbowe mogą wpłynąć na wyniki finansowe Twojego przedsiębiorstwa.

Od czego zależy skuteczność reklamy na samochodach?

Sposób reklamowania produktów lub usług na autach powinien być dopasowany do branży, w której działa firma. Nie liczy się jedynie wielkość baneru, ale także jego wykonanie i projekt. Duże znaczenie ma też sam samochód. Stary, zabrudzony pojazd nie będzie dobrym nośnikiem reklamowym dla jubilerów, banków i innych elitarnych przedsiębiorstw.

Oklejanie samochodów, które najlepsze lata mają za sobą, może wpłynąć bardzo negatywnie na wizerunek firmy. Potencjalni klienci z pewnością zwrócą uwagę na zły stan pojazdu i nie obdarzą marki swoim zaufaniem. Dlatego przed zainwestowaniem w reklamę na samochodach należy zadbać o ich sprawność i estetykę.

Reklama na samochodzie służbowym – na co zwrócić uwagę?

Branding aut może być świetnym sposobem reklamy dla firm, które dopiero zaczynają swoją działalność. Dobrze zaplanowana kampania pozwoli szybko zyskać wielu nowych klientów. Przedsiębiorstwa, które działają na rynku od wielu lat, mogą z kolei umocnić swoją pozycję i zwiększyć dystans do konkurencji. Aby działania były skuteczne, należy jednak pamiętać o kilku kwestiach.

  • Określenie celu reklamy – projekt oklejenia samochodu musi być dopasowany do tego, co firma chce osiągnąć. Jeśli celem jest kształtowanie wizerunku, to ważne jest dobre wyeksponowanie logo. Natomiast, aby szybko pozyskać nowych klientów, należy wyróżnić dane kontaktowe.
  • Zaplanowanie skali działania – skuteczność reklamy zależy oczywiście od zasięgu działania. Z tego powodu ważne jest określenie liczby samochodów, które mają zostać oklejone. Jeżeli firma działa lokalnie, to wystarczy kilka pojazdów. W przypadku większych przedsiębiorstw może to być za mało.
  • Dopasowanie wyglądu samochodu – jak zostało wspomniane wcześniej, niskiej klasy auta nie będą skutecznie promować poważnych biznesów. Znaczenie mogą mieć też akcesoria i gadżety zamontowane na karoserii.
  • Zaprojektowanie estetycznej reklamy – nie można zapominać, że powierzchnia samochodu, na której można umieścić informacje, jest bardzo ograniczona. Dlatego warto określić, jakie dane są kluczowe, a co można pominąć. Dopasować trzeba też grafikę, aby prezentowała się dobrze na wszystkich zagięciach.

Oklejanie samochodów – ile kosztuje?

Koszt reklamy na autach służbowych zależy od wielu czynników. Ogromne znaczenie ma przede wszystkim wielkość i liczba dostępnych pojazdów. Na ostateczną ceną wpływa też jakość użytych materiałów. Najlepszym sposobem na ustalenie budżetu jest skontaktowanie się z profesjonalną firmą, która wyceni konkretne zlecenie. Happy Island to agencja, która przygotuje gotowy projekt dopasowany do wizerunku firmy. Doświadczeni specjaliści zadbają o to, aby wielkoformatowa reklama przyciągała wzrok i zachęcała potencjalnych klientów do skorzystania z usług Twojego przedsiębiorstwa.