Jeszcze do niedawna w naszym społeczeństwie pokutowało przeświadczenie, że osoby, które zajmują się utrzymaniem porządku wykonują prostą pracę, a niektórzy nie darzyli ich szacunkiem. Okazuje się jednak, że ze sprzątania można stworzyć dochodowy biznes i nie warto traktować tej pracy jako zawodu gorszej kategorii.
Jak otworzyć firmę sprzątającą?
Stworzenie nowej firmy, która będzie zajmowała się sprzątaniem domów, albo powierzchni biurowych polega na złożeniu wniosku do CEIDG, dzięki któremu powstaje działalność gospodarcza. Prowadzenie firmy wiąże się z pilnowaniem księgowości, a także ewentualnym zatrudnieniem pracowników, rozliczaniem się z podatku oraz składek ZUS. Otwarcie biznesu świadczącego usługi sprzątania nie wymaga dużego nakładu finansowego, dlatego wiele osób decyduje się na takie rozwiązanie zamiast pracy u kogoś.
Otwierasz firmę i co dalej?
Szczególnie na samym początku trzeba zadbać o reklamę i nagłośnienie wśród klientów, że firma powstała. Warto rozdawać ulotki, rozwieszać plakaty, a także założyć stronę internetową. Ważne są też profile w social mediach. Może się wydawać, że firma sprzątająca nie musi mieć swojego fanpag’a, bo takie tematy ludzi nie interesują, ale w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Trzeba docierać do potencjalnych klientów wszystkimi, możliwymi kanałami. Jeśli zatrudniasz pracowników to możesz poprosić ich, aby kręcili filmiki podczas sprzątania, dodawać do nich muzykę i publikować takie materiały w internecie to z pewnością przysporzy firmie fanów.
Na jakim rodzaju sprzątania warto się skupić?
Najlepiej w branży zarabiają firmy, które zajmują się dbaniem o czystość w biurowcach korporacji. Ze względu na duży metraż takich pomieszczeń oraz ich liczbę można śmiało powiedzieć, że najkorzystniej zdobyć zlecenie na obsługę kilku takich firm i biznes jest już dość stabilny. Natomiast sprzątanie domów oraz mieszkań jest znacznie bardziej czasochłonne, ponieważ w takich miejscach jest dużo więcej zakamarków i obowiązków, Poza tym prywatni właściciele nie są skłonni to płacenia takich stawek jak duże korporacje. Jednak na rynku utrzymują się zarówno biznesy świadczące usługi dla dużych biurowców, jak i prywatnych domów, więc wystarczy nieco samozaparcia oraz dobra reklama, a sprzątanie przyniesie same korzyści.
Marketing szeptany jako najlepsze źródło nowych klientów.
W przypadku sprzątania domów osób prywatnych najlepszą reklamą jest polecenie. Jeśli jeden klient będzie zadowolony to przekaże swoją opinie drugiemu, a ten być może skorzysta z usług Twojej firmy. Warto wziąć to pod uwagę i zabiegać o referencje oraz na przykład oceny w internetowej wizytówce przeglądarki Google. Wielu właścicieli firm pomija ten aspekt prowadzenia działalności, a to negatywnie odbija się na liczbie klientów zainteresowanych ofertą interesu. Bardzo istotna jest jakość usług, albowiem pozostawianie smug na oknach czy niedoczyszczonej kuchenki z pewnością zostanie zauważone przez zleceniodawcę, który później ma możliwość wystawienie negatywnej opinii w internecie.
Najnowsze komentarze